تبلیغات
جشنواره نوجوان خوارزمی ( پژوهش و احساس واژه ها) - مطالب آذر 1394
جشنواره نوجوان خوارزمی ( پژوهش و احساس واژه ها)
 نمون برگ طراحی مسابقه ی ادبی : قالب طرح برای پایه ی هفتم، هشتم و نهم

 نام و نام خانوادگی:
نام و نوع مدرسه:

 استان:
منطقه:

 مکان تصویر / فیلم 
 عنوان تصویر / فیلم 
جزئیات تصویر/ فیلم به صورت جملات توصیفی بین 5- 10سطر بنویسد.
  پیام تصویر / فیلمبین 2-5 سطر بنویسد.
  بخش نگارش: بین15-25 سطر بنویسد.
انتخاب موضوع از
تصویر/ فیلم(عنوان
موضوع)
 
مقدمه 
تنه 
 نتیجه





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

مشخصات طرح مطالعه و پژوهش:

در تدوین پژوهش توجّه به موارد ذیل ضروری است:

پژوهش باید در

A4 برگه

BLOTUSقلم

اندازه 14

WORD 2007 در محیط

تایپ گردد.



از سمت راست حدود 3 و از سمت چپ 2 سانتی متر حاشیه در نظر گرفته شود.
 
متن پژوهش ارائه شده حدّاقل در 15 و حدّاکثر در 25 صفحه تنظیم گردد.(بدون احتساب صفحات
ابتدایی).

 [اما اگر بنا به ضرورت تا 50 صفحه هم شد اشکالی ندارد.

یک پژوهش 25 صفحه ای هم می تواند نمره کل را کسب نماید.]

 داوری در دو بخش حضوری و غیرحضوری صورت می پذیرد و عدم شرکت دانش آموزان در جلسه ی
حضوری به منزله ی انصراف از ادامه رقابتها خواهد بود.

 پژوهش محدود به درس خاصّی نیست و تمام حوزههای یادگیری(یا میان رشته ای)را در بر می گیرد.
پژوهش مرتبط با حوزه های یادگیری مورد تأکید و سفارش است ولی سایر موضوعات نیز مجاز به شرکت در جشنواره می باشند

 در لوح فشرده و به همراه یک نسخه چاپ شده ارائه گردد.Word و PDFفایل پژوهش باید به صورت .
 
شایسته است ساختار پژوهش به شرح زیر رعایت گردد:
روی جلد: (نام مدرسه، عنوان پژوهش، پژوهشگر/پژوهشگران، استاد راهنما)

بسم الله الرّحمن الرّحیم صفحه ی  
صفحه ی شناسنامه تحقیق: (شامل اطّلاعات کامل نویسنده و موضوع انتخابی)
چکیده ی تحقیق: (حدّاقل یک پاراگراف و حدّاکثر در یک صفحه تنظیم گردد. چکیده باید بدون ارجاع دهی و توضیح باشد و به موضوع، هدف، روش و نتیجه بپردازد.
فهرست مطالب (نیز فهرست تصاویر، جداول و نمودارها
پیشگفتار یا مقدمه: (شامل: پیشینه ی تحقیق، روش پژوهش و...)

اهداف تحقیق: (اهداف، فرضیه ها و یا سؤالات پژوهش به طور شفاف بیان گردد)

روش جمع آوری اطّلاعات (روش یا روشهای جمع آوری اطّلاعات در 2 یا 3 سطر توضیح داده شود)

متن تحقیق و اصل موضوع: (متناسب با موضوع تحقیق باشد)

جمع بندی و نتیجه گیری: (حدّاکثر در یک صفحه).

[جمع بندی باید پخته و درست باشد و در راستای اهداف بیان گردد.]
پیشنهاد: ( پیشنهادهای دانش آموز در خصوص موضوع تحقیق ذکر میگردد.)

فهرست منابع و مآخذ: به ترتیب مثال ذکر گردد:

نام خانوادگی،نام،(سال نشر)،نام کتاب یا مقاله،مترجم، انتشارات).

[ضمنا روش ارجاع درون متنی باشد.به این ترتیب:

نام خانوادگی مولف:سال،شماره صفحه

به عنوان مثال:خسروی:56،1387]





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 

 شیوه نامه اجرایی مسابقات پژوهش


راهبرد اصلی از انجام پژوهش های دانش آموزی کسب مهارت های پژوهشی است که به منظور کسب این مهارت ها انجام پژوهش های کتابخانه ای و میدانی در این جشنواره مورد توجه می باشد. مهارت های مورد نظر متناسب با دوره سنی دانش آموزان دوره اول متوسطه عبارتند از :مسئله یابی و تشخیص مشکل، مشاهده کردن، جمع آوری اطلاعات، فیش نویسی، بهره
گیری از منابع ، ساخت ابزار، مصاحبه ، تجزیه و تحلیل، تدوین گزارش، توانایی ارائه نتایج و...

بخش پژوهش جشنواره خوارزمی به شرح زیر برگزار می گردد:

-موضوع:

موضوع پژوهش آزاد است اگر چه بهتر است مربوط به آنچه باشد که دانش آموزان در دروس خود یاد می گیرند  یا یاد گرفته اند.از علوم و ادبیات و مطالعات گرفته تا پرورشی یا دروس دیگر.

بهتر است دبیران راهنما اجازه دهند دانش آموزان با توجه به علایق خود موضوع یا موضوعاتی را انتخاب کنندوسپس دبیران محترم درباره اینکه آیا دانش آموزان توان و انجام پژوهش را دارند اظهار نظر کرده و دانش آموز را راهنمایی کنند.

واضح است که امکان دارد جذاب ترین موضوع ضعیف ترین محتوا را داشته باشد و یا برعکس عنوانی غیرجذاب اما محتوایی غنی.پس هیچ موضوعی ارجحیت ندارد.

البته سعی شود از ارائه موضوعات کلی پرهیز گردد.دامنه و حدود موضوع را حتی الامکان محدود نمایید.

نکته مهم دیگر اینکه پژوهش کار خود دانش آموز باشد نه در سطح یک پژوهش دانشگاهی که دانش آموز مجبور باشد مطالب را به سختی حفظ نماید.


الف ) پروژه های علمی میدانی

ب )پژوهش های کتابخانه ای در حوزه علوم انسانی از جمله بررسی زندگی شخصیت های علمی ، ادبی و تاریخی ایران اسلامی،
این مسابقات ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه(پایه های هفتم و هشتم و نهم ) - الزاما در قالب گروه های دو نفره برگزار می شود.ترکیب گروه های شرکت کننده می تواند ، فقط از پایه هفتم یا فقط پایه هشتم یا فقط پایه نهم و یا تلفیقی از پایه های مختلف باشد .
تبصره 1: گروه های دو نفره در تمامی مراحل برگزاری جشنواره الزاما باید از یک آموزشگاه باشند.
مسابقات در پنج مرحله آموزشگاهی منطقه ای قطبی استانی و کشوری اجرا می شود . لازم به ذکر است مراحل قطبی واستانی و کشوری در دو مرحله حضوری و غیر حضوری خواهد بود



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 28 آذر 1394 :: نویسنده : زهره مهدیزاده

برگزیدگان مرحله آموزشگاهی ( یک اثراز هر پایه) به مرحله منطقه(ناحیه/منطقه/شهرستان) راه یافته و برگزیدگان مرحله منطقه بر اساس سهمیه اعلام شده به مرحله قطبی راه می یابند و پس از برگزاری مرحله قطبی ، راه یافتگان مرحله استانی اعلام می شوند.
در مرحله آموزشگاه سهمیه دانش آموزان مدارس عادی هر منطقه/شهرستان/ناحیه ، جهت معرفی به مرحله قطبی مجموعا 6 اثر( 3 اثراز دانش آموزان دختر و 3 اثر از دانش آموزان پسر به تفکیک پایه ( و سهمیه مدارس خاص ) نمونه دولتی ، استعداد های درخشان ، شاهد و غیر دولتی درجه یک با تشخیص اداره منطقه )مطابق جدول ذیل خواهد بود.

توضیحات

تعداد آثار ارسالی در هر جنس

تعداد مدارس خاص در هر جنس

 

یک اثر(یک اثر دختر و یک اثر پسر)

2-1 آموزشگاه

به تفکیک پایه

دو اثر

5-3 آموزشگاه

به تفکیک پایه

سه اثر

6آموزشگاه به بالا

 .

تبصره 2: رقابت و داوری آثار راه یافته به مرحله قطبی جهت تعیین سهمیه استانی بصورت مشترک و بدون در نظر گرفتن پایه تحصیلی خواهد بود.
تذکر:لازم به ذکر است صرفا آثاری که حدنصاب لازم را کسب نمایند مجاز به شرکت در سطح بعدی جشنواره می باشند این حد نصاب برای دانش آموزان مدارس عادی 80 درصد از مجموع امتیاز نمون برگ ارزیابی در مرحله غیر حضوری و برای مدارس خاص90 درصد از امتیاز مذکور خواهد بود

ارسال دو اثر از یک مدرسه به مرحله قطبی ممنوع می باشد.-
 
-زمان ارسال آثار به قطب تا پایان بهمن ماه می باشد. داوری مرحله قطبی نیمه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

در مرحله قطبی آثار رسیده به مرحله قطبی به صورت غیر حضوری بررسی شده و تنها آثاری به مرحله حضوری قطبی (دفاعیه)دعوت خواهند شد که در مدارس عادی حداقل80 درصد و مدارس خاص 90 درصد برگ های لرزیابی را کسب کرده باشند.

 نتایج مسابقات توسط ادارات میزبان هر قطب به ترتیب فضلی امتیازات مکتسبه به کمیته فنی استان اعلام تا بر اساس طبقه بندی ( گروههای 3 گانه ادارات همتراز و گروه مدارس خاص ) راه یافتگان مرحله استانی به ادارات اعلام گردد.

مرحله استانی به صورت غیر حضوری و حضوری در تیر ماه 95 خواهد بود.

در مرحله کشوری از مجموع دختران و پسران پایه هفتم ،هشتم و نهم فقط یک اثر برتر به مرحله کشوری معرفی می شوند.زمان مرحله کشوری تابستان 95 خواهد بود



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 28 آذر 1394 :: نویسنده : زهره مهدیزاده


تذکر مهم

ناظران فنی و داوران درمراحل استانی و قطب نباید هدایت هیچ طرح پژوهشی را به عنوان دبیر راهنما عهده دار شوند.


اسامی قطب های مسابقات پژوهش علمی
*
مشهد:ناحیه یك): شامل : نواحی هفتگانه مشهد
*
ناحیه 5 : قوچان نیشابور تربت حیدریه سرخس تربت جام تایباد صالح آباد 
*
تبادکان : طرقبه فریمان درگز چناران رضویه احمدآباد نوخندان کلات گلبهار سرولایت تبادکان 
*
گناباد : بجستان مه ولات خواف زاوه باخرز رشتخوار جلگه رخ کدکن گناباد 
*
سبزوار: بردسکن خلیل آباد کوهسرخ میان جلگه جوین ششتمد داورزن خوشاب جغتای زبرخان فیروزه 
کاشمر سبزوار

 

 

 

 

 

 

 

sp;





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 عنوان مسابقه زبان وادبیات فارسی/ احساس واژه ها = تصویرخوانی(تصویرنویسی) نگارش و خوانش / فیلم خوانی، توصیف و نگارش
 شرح مختصر کلیۀ دانش آموزان پایۀ هفتم و هشتم ، با خلاقیت و نوآوری وتقویت مهارت دیدن در تصویرخوانی(تصویرنویسی)،نگارش و خوانش ، برای تصویری که در هر مرحله به ایشان ارائه خواهد شد،در این مسابقه شرکت می کنند.
تمام دانش آموزان در پایۀ نهم نیز با خلاقیت و نوآوری، درسه بخش ( خوانش فیلم«درک فیلم » ، نگارش و خوانش متن تولیدی) به صورت انفرادی نیز می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
 اهداف برگزاری ایجاد انگیزه به منظور رقابت سالم و تشویق دانش آموزان به فعالیت های علمی،ادبی
اهمیت به روش های نوین، علمی و روشمند در فرآیند نوشتن و تولید متن
تقویت قوۀ تخیل، توصیف و تفکر خلاق دانش آموزان
ایجاد زمینه برای آزاد سازی عواطف
 دیگرگونه اندیشیدن و دیگرگونه دیدن و دیگرگونه زیستن که حاصل افزایش تجربه ی خواندن است.
تقویت مهارت های زبانی و فرازبانی در ادبیات.
تقویت مهارت نگارشی ، انشا و نوشتن خلاق
 مراحل اجرا
وسهمیه های تعیین
شده
1-  مرحلۀ آموزشگاهی:دراین مرحله کلیۀ دانش آموزان پایه هفتم و هشتم دربارۀ تصویری که دبیر محترم ادبیات به آنان ارائه می کند باتوجه به ملاک های ارزیابی، تصویرخوانی و تصویرنویسی می کنند سپس به نوشتن متن می پردازند و در پایۀ نهم تمام دانش آموزان دربارۀ فیلمی کوتاه که دبیر محترم به دانش آموزان ارائه می کندخوانش فیلم و توصیف فیلم می کنند و سپس انشای تحلیلی، انتقادی می نویسند و درگام سوم خوانش آن را اجرامی کنند . سپس دبیران محترم ادبیات براساس جدول ارزیابی، آثار دانش آموزان شرکت کننده را داوری می کنند و بهترین آثار( یک اثر در هر پایه ) را به پیوست نمون برگ های ارزیابی تکمیل شده، به کارشناسی آموزش دورۀ اول متوسطه تحویل می نمایند.
2- مرحلۀدوم (منطقه):دراین مرحله دانش آموزان منتخب از هر آموزشگاه به صورت حضوری و هماهنگ در سطح استان، دربارۀ تصویر ارسالی( پایه هفتم و هشتم) و فیلم ارسالی( پایه نهم) از دبیرخانۀ جشنواره، که به آنان ارائه خواهد شد؛ به ترتیب تصویرخوانی، تصویرنویسی و نگارش و درپایۀ نهم «خوانش فیلم، توصیف و بخش نگارش» را انجام می دهند و درمرحلۀ بعد خوانش آن را اجرا میکنند.
پس از اجرای این مرحله، در مدارس عادی : ادارات( 3 )اثر برتر از دختران(در هر پایه یک اثر) و( 3) اثر برتراز پسران ( در هر پایه یک اثر) مشروط به کسب حداقل80 درصد امتیاز نمون برگ های ارزیابی و مدارس خاص مطابق جدول ذیل، مشروط به کسب حداقل90 درصد امتیاز نمون برگ های ارزیابی انتخاب و همراه با اصل اثر تولید شده و لوح فشرده خوانش هر دانش آموز به طور جداگانه و تفکیک پایه، براساس تقویم اجرایی (حداکثر 19اسفند) به دبیرخانۀ جشنواره( ادارۀ آموزش دورۀ اول متوسطه اداره کل ) ارسال نمایند.(اصل اثر نوشتاری ولوح فشرده خوانش) به دبیرخانه ارسال شود.
 تعداد مدارس خاص در هر جنس
 تعداد آثار ارسالی در هر جنس
 توضیحات
 1-2 آموزشگاه
 یک اثر
 -
 3-5 آموزشگاه
 دو اثر
 به تفکیک پایه
 6 آموزشگاه به بالا
 سه اثر
 به تفکیک پایه

3- مرحلۀ سوم(قطب): داوری در این مرحله تا پایان اسفند ماه توسط کمیتۀ فنی به صورت غیر حضوری دردبیرخانۀ جشنواره (ادارۀ آموزش دورۀ اول متوسطه اداره کل )انجام و تا پایان فروردین ماه اسامی دانش آموزان راه یافته به مرحلۀ استانی در این رشته، به ادارات اعلام خواهد شد.
4- مرحلۀ استانی: این مرحله همزمان با سایر مسابقات جشنوارۀ نوجوان خوارزمی به صورت حضوری( تصویرخوانی وتصویرنویسی،نگارش وخوانش) ودر پایۀ نهم (فیلم خوانی، توصیف فیلم و انشای ساختاری و نظام مند و خوانش متن تولیدی) در تیرماه 95 برگزار خواهد شد. و برترین های استانی تقدیر خواهند شد.
نکته مهم : با توجه به اینکه رقابت مرحله کشوری بصورت تصویر خوانی خواهد بود لذا در صورت راه یابی دانش آموز پایه نهم به این مرحله ، شیوه رقابت صرفا در مرحله کشوری تصویر خوانی خواهد بود.
5-  مرحلۀکشوری:دراین مرحله دانش آموزان منتخب از هراستان( فقط 1نفردختریاپسر بدون در نظر گرفتن پایه
تحصیلی) به صورت حضوری، دربارۀتصویری که به آنان ارائه خواهد شد؛تصویرخوانی می کنندسپس متن تولید می کنند و درمرحلۀسوم خوانش آن را اجرا میکنند.و همزمان با سایر مسابقات جشنوارۀ نوجوان خوارزمی برترین های کشوری در جشنوارۀ پایانی تقدیر خواهند شد.(تابستان 95)
نکته: دانش آموزان درصورتی از یک مرحله به مرحلۀ بعد راه می یابند که حداقل 90 درصد از کل امتیاز را
دانش آموزان مدارس عادی و 95 درصد از کل امتیاز را دانش آموزان مدارس خاص ( استعدادهای درخشان ، نمونه دولتی ، شاهد و غیرانتفاعی درجه یک به تشخیص ادارات)،کسب کرده باشند.
 زمان اجرا الف - مرحله آموزشگاهی : تا پایان دیماه
ب - مرحلۀمنطقه: زمان برگزاری مسابقه زبان وادبیات فارسی/ احساس واژه ها در پایه هفتم و هشتم
(بخش نوشتاری: تصویرخوانی ونگارش ) و در پایه نهم «خوانش،توصیف و نگارش فیلم »
همزمان در سطح استان اجرا خواهد شد.( بخش خوانش ،بلافاصله پس از داوری مرحلۀ نوشتاری برگزار گردد.)
فرصت ارسال آثار به دبیرخانۀ جشنواره مستقر در اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل تا 19 اسفند ماه می باشد.(زمان قابل تمدید نمی باشد.)
ج - مرحله قطبی : داوری مرحلۀ قطبی به صورت غیر حضوری در دبیرخانه جشنواره مستقردر ادارۀآموزش دوره - اول متوسطه اداره کل تا پایان اسفند ماه صورت می گیرد.
د - مرحله استانی : تیر ماه 95
 ه-  مرحله کشوری : تابستان 95
 ملاک های ارزیابی کلیه مراحل برگزاری ( آموزشگاه، منطقه، قطب،استان وکشور) مطابق نمون برگ های پیوست در بخش ضمائم ارزیابی می شوند.
 مسئولیت ارزیابی 1) مرحلۀآموزشگاه :داوری توسط دبیران مجرب ادبیات که منتخب مدیران باشند، انجام شود.
2) مرحله منطقه:داوری توسط کمیتۀ داوران از دبیران خلاق و مجرب ادبیات انجام شود.
3) مرحلۀ قطبی:داوری توسط داوران و کمیته ی فنی دبیرخانۀ قطب به صورت غیر حضوری انجام شود.
4) مرحلۀ استانی: ارزیابی توسط کمیتۀ داوران استانی انجام شود.
5) مرحلۀکشوری: داوری توسط هیئت داوران منتخب وزارت انجام می شود.
نکته 1: دو داور به طور جداگانه هر متن و اثر نوشتاری دانش آموز وخوانش آن را ارزیابی کنند.
نکته 2: پیشنهاد می گردد در انتخاب تصویر و فیلم کوتاه برای برگزاری مسابقه در سطح آموزشگاه و داوری آثاراز ظرفیت و توانمندی دبیران فرهنگ و هنر و دیگر دبیران صاحب نظر استفاده شود.
نکته 3: پیشنهاد می گرددآثار دانش آموزان از زوایای مختلف داوری گردد و از تخصص هایی مانند کارگردانی ،منتقد فیلم و عکس،زبان شناسی ،ادبیات و روان شناسی استفاده شود.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 با توجه به تغییر کتاب های فارسی و کتاب نوزاد مهارت های نوشتاری و نگرش بدیع نسبت به ادبیات و نگارش و تقویت مهارت های دیدن، تفکر و اندیشه، نقد و تحلیل، نوشتن و سرانجام اجرای خوانش (خواندن) که از مهارت های اساسی دراین دورۀ تحصیلی محسوب می شود، این بخش از جشنواره برای ششمین سال و با محوریت تقویت و تربیت سواد دیداری، شنیداری و ادراکی که از اصول برنامۀ درسی زبان و ادبیات فارسی دورۀ اول متوسطه به ویژه در بخش مهارت های نوشتاری است؛ درپایۀ هفتم و هشتم درسه بخش (تصویرخوانی " تصویرنویسی" نگارش و خوانش) به صورت انفرادی همانند سال گذشته برگزار می شود. درپایۀ نهم به جای تصویر فیلم کوتاه داده می شود و دانش آموزان می توانند باتوجه به ساختار ارائه شده ، متن تولید کنند.
جمع امتیاز بدست آمده این سه بخش، ملاک و معیار ارزیابی نهایی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. شرکت کنندگان در پایه ی هفتم و هشتم باید دریافت خود را از تصویری مشخص که  توسط ناظر فنی دبیرخانۀ جشنواره انتخاب شده است، درقسمت مشخص شده ، بنویسند. در بخش دوم نیز با عنوان نگارش باید متن و نوشته ای مرتبط با همان تصویر تولید کنند. دربخش سوم نیز با عنوان " خوانش" شرکت کنندگان باید متن و نوشتۀ خود را درحضور داوران بخوانند. این مسابقه درپایۀ نهم نیز درسه بخش (خوانش فیلم " درک فیلم"،نگارش و خوانش متن تولیدی) به صورت انفرادی برگزار می شود.

جمع امتیاز بدست آمده این سه بخش، ملاک و معیار ارزیابی نهایی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. درپایۀ نهم شرکت کنندگان باید در بخش نخست با عنوان خوانش فیلم«توصیف جزئیات فیلم و پیام فیلم » دریافت خود را از فیلم کوتاه و مشخص که توسط ناظرفنی دبیرخانۀ جشنواره انتخاب شده است، درقسمت تعیین شده، بنویسند. در بخش دوم نیز باید متن ونوشته ای مرتبط با همان فیلم و ارائه راهکار و پیشنهاد به چالش ها و متناسب با الگوی ارائه شده متن تولید کنند. دربخش سوم نیز با عنوان « خوانش » شرکت کنندگان باید متن و نوشتۀ خود را درحضور داوران بخوانند.
شایسته است دبیران فرهیختۀ ادبیات نسبت به توجیه دانش آموزان وحضور فعال آنان در این مسابقه اقدام نمایند.
 نکات مهم :
- این مسابقه با حضورتمام دانش آموزان پایۀ هفتم، هشتم و نهم درسطح آموزشگاه های استان وکشور برگزار می گردد.
- در مرحلۀ آموزشگاه با پیشنهاد دبیر راهنما و پشتیبانی مدیریت آموزشگاه به نحو مطلوب از دانش آموزان برتر تقدیر شود.
- در مرحلۀ آموزشگاه شایسته است دبیر محترم ادبیات باهمکاری وهمفکری دبیر محترم درس فرهنگ وهنر، پس از ارزیابی و داوری آثار دانش آموزان بر اساس نمون برگ های پیوست، نمرۀ این مسابقه را به عنوان یکی از نمرات ارزش یابی تکوینی درس(مهارت های نوشتاری) درنظر بگیرد.
- در مرحلۀ منطقه از طرف مدیریت ادارۀ شهرستان/ منطقه/ ناحیه به نحو شایسته از دانش آموزان برتر تقدیر شود. تا علاقۀ دانش آموزان نسبت به ادبیات و نوشتن افزون گردد.
- مسئولیت ارسال آثار به مرحله قطبی بر عهده کارشناس مسئول آموزش دوره اول متوسطه ادارات خواهد بود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 26 آذر 1394 :: نویسنده : زهره مهدیزاده

احادیثی زیبا درباب پژوهش و تحقیق

پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم:
« من مات و میراثه الدّفاتر و المحابر وجبت له الجنّة »
هر که از دنیا رود و میراثش دفترها و دواتها باشد، بهشت ارزانی اش باد.
«ارشاد القلوب، ص 176»


پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم

إنَّ طـالِبَ العِلمِ تَـبسُطُ لَـهُ الـمَلائکَةُ أجـنِحَتَها وتَستَغفِرُ لَهُ ؛
 

فـرشتگان ، بـالهاى خـود را براى جوینده دانش مى ‏گسترانند و برایش     

آمرزش مى‏طلبند .

کنز العمّال : ۲۸۷۴۵ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 26 آذر 1394 :: نویسنده : زهره مهدیزاده

به تماشا سوگند
 و به آغاز کلام
و به پرواز کبوتر از ذهن
 واژه ای در قفس است....




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



درباره وبلاگ


این وبلاگ به منظور آگاهی همکاران عزیز از آخرین خبرهای جشنواره نوجوان خوارزمی در دو بخش پژوهش و احساس واژه ها می باشد.

مدیر وبلاگ : زهره مهدیزاده
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی